צילום קווי ביוב

חברת "ביובית מסביב לשעון" מספקת מגוון עבודות למערכות ביוב, ובין היתר, עורכת צילום קווי ביוב על מנת לסקור את מצבם. שירותים אחרים בתחום הינם שירותי ביובית ועוד וכולם נדרשים על ידי לקוחות פרטיים, עסקים, מוסדות ציבור, בתי מלון והארחה ועוד. מערכת הביוב הינה מערכת סגורה החבויה כולה בעומק האדמה. היא בנויה ממערכת בריכות אשר מחוברות ביניהם בצנרת פנימית המתוחה ביניהן בקו ישר. ניתן למצוא מערכות הבנויות מבטון או מפלסטיק קשוח ומסיבי המסוגל לעמד בלחצים גבוהים. היא מתחברת אל מערכת הביוב האזורית. בחצרות ניתן לראות רק את מכסי הבריכות. המים המשומשים ומי האסלות מוזרמים אליה מהבית וכאשר אין תקלות אזי המערכת מתפקדת היטב. יחד עם זאת, מערכת כזאת עלולה  להיפגע או להיהרס מסיבות שונות. אחת מהן היא בלאי מתמשך, שברים כתוצאה מלחץ של האדמה, סדקים מחדירת שורשים וכדומה.

כאשר התקלות חוזרות ונשנות יש צורך לערוך צילום קווי ביוב מקיף כדי קבל מושג על מה שקורה בתוכם. מבין התקלות הנפוצות ניתן למנות את הסתימות אשר גורמות למפגע קשה הפוגע במהלך החיים התקין. הן עלולות להיגרם בנסיבות שונות. הנפוצות ביותר הן עקב חדירת שורשים ו/או גופים זרים אחרים למערכת. אפשרות אחרת היא חדירת רגבי אדמה ואבנים במקרים בהם יש שברים גדולים בדפנות או בתקרת הצינורות. השורשים מגיעים מעצים או שיחים גדולים, וכאשר הם מוצאים סדק, הם חודרים ומתרבים. גופים זרים הם תחבושות היגייניות, גלילי ניירות טואלט, מיכלי פלסטיק של סבון אסלה שנהוג להניחם על האסלות וכדומה. כל אלו עלולים להיזרק, להישמט או לחדור במכוון. סתימות אלו מורכבות מאוד והדרך העיקרית לפתוח אותן היא באמצעות ביובית. תהליך העבודה מורכב ונעשה על ידי צוות עובדים.

שירותי ביובית מקצועיים מענה 24 שעות ביממה

למה יש סתימה בביוב?

סתימות מורכבות יוצרות פקק שהנוזלים והמוצקים אינם מצליחים לעבור. כאשר המערכת רוויה הם פורצים החוצה דרך מכסי בורות הביוב או דרך האסלות שבבית. נוצרות שלוליות מצחינות המכילות חיידקים העלולים לפגוע בבריאות הדיירים. במצב כזה משביתים את כל מערכת האינסטלציה במבנה עד לפתרון הבעיה. כאשר הצוות מגיע לאתר הוא פועל במיידית לשאיבת הנוזלים מהמערכת. הם נשאבים למיכל בביובית והיא נוסעת לשפוך אותם באתר מורשה. בשלב הזה מנסים לאתר את מיקום הסתימה ועושים זאת על ידי מצלמת סיב אופטי המוחדרת פנימה. היא שולחת תמונות מקווי הביוב לצג המונח בידי המפעיל. כך, ניתן לראות אותה ולתכנן את העבודה. בכל ביובית יש בנוסף, מערכת להזרקת מים בלחץ והיא זאת אשר פותחת, למעשה, את הסתימה. בקצה הצינור יש דיזה מיוחדת אשר יוצרת סילון מים דק ובעל עוצמה. הוא מסוגל לחתוך שורשים, פלסטיק, ניירת וקרטונים ולפורר רגבי אדמה. הלחץ המופעל על הסתימה גורם להתפוררותה וכל תוכנה כולל אבנים אם נמצאות מוזרם קדימה.

לאחר שחרור הסתימה ממשיכים להזרים סילוני מים בלחץ המקלפים לכלוך מדפנות וקרקעית הצנרת. לאחר מכן, ניתן לשפוך חומרים קוטלי עשבים לניקוי מושלם יותר ולעיכוב חדירת שורשים נוספים בעתיד הקרוב. עתה ניתן לצלם שוב את כל הקו כאשר הוא נקי. כך, ניתן לזהות את מיקום השברים והסדקים ולקבל תצוגה כוללת של מצבו. כך, ניתן לקבל החלטה לגבי תיקון חלקי או, לחילופין, שיקום כללי.  ניתן למצוא ביוביות בגדלים שונים הנבדלות ביניהן בגודל ובתפוקת העבודה שהן מסוגלות לספק. כל אחת הנמצאת בשירות חברת "ביובית מסביב לשעון" מבצעת גם שאיבת מי הצפות ממבנים ומחניונים תת קרקעיים, שאיבת בורות שומניים במפעלים ועוד. מומלץ להזמין שירותי צילום קווי ביוב ושירותים אחרים מהחברה בכל עת.

לקוחות ממליצים

דוד מנתניה

הגיעו אחרי חצי שעה בלבד השירות היה מעולה והמחיר היה בהחלט לא יקר. מומלץ מאוד.

דוד

נתניה

שמרו איתנו על קשר